Snel afvallen. Het is een doel dat door vele mensen wordt nagestreefd. Wist je dat er maar liefst 25.000 keer per maand op de zoekterm ‘snel afvallen’ wordt gezocht op Google? Voor Slankr.nl een goede reden om deze mensen een handje te helpen. Wij gingen te rade bij een aantal bekende afslank- en voedingsexperts om erachter te komen wat je het best kan doen om snel (en gezond) gewicht te verliezen. Het resultaat is dit artikel met 4 uitstekende tips waar je echt iets aan hebt. Wij wensen je heel veel succes met je afslankdoel!

Jasper Alblas: begin bij gezond koken

Jasper Alblas

Jasper Alblas

Hardlopers zijn doodlopers, wordt wel eens gezegd. Met afvallen is dat eigenlijk niet anders. Om echt succesvol gewicht te verliezen is het belangrijk om je op de lange termijn te richten. Dit begint bij gezond koken. Als je een aantal recepten hebt die je lekker vindt en die je makkelijk op tafel kan zetten, wordt afslanken een stuk makkelijker en leuker. Het beste kun je hierbij met kleine stapjes beginnen. Richt je bijvoorbeeld eerst op een gezond ontbijt, kies daarna voor een gezonde lunch en laat daarna het avondeten en de tussendoortjes ook volgen. Het is een geleidelijke aanpak, maar je zult merken dat je de eerste kilo’s toch behoorlijk snel verliest. Bovendien heb je een sterke basis gelegd om door te zetten en uiteindelijk je streefgewicht te bereiken. Met mijn 7×7 afslank receptenboek help ik je graag op weg. Tot slot wil ik je heel veel succes wensen!

Jasper Alblas
Voedingscoach, eigenaar van jasperalblas.nl en auteur van het 7×7 Afslank Receptenboek (zie onze review en ons interview met Jasper Alblas) en het Smoothie Afslank Plan.

 

Bernard Favier: Ga nooit met een volle maag naar bed

Bernard Favier

Bernard Favier

In de vierde slaapfase (na ongeveer 90 minuten slapen) produceer je de grootste hoeveelheid groeihormoon. Groeihormoon verhoogt je libido, bevordert spiergroei, geeft je energie en zorgt ervoor dat je sneller vet kunt verbranden. Als je met een volle maag naar bed gaat, slaap je minder diep en maakt je lichaam minder groeihormoon aan. Eet daarom 2 uur voor het slapen niks meer.

Bernard Favier
Eigenaar van puurfiguur.nl en auteur van de bestseller ‘Simpel Slank’. Meer informatie over zijn boek vind je in ons interview met Bernard.

 

Team BodieBoost: Maak afslanken leuk


BodieboostMaak afslanken leuk. Wij geloven dat je een afslankmethode haalbaar moet maken voor het échte leven. Daar hoort op zijn tijd een lekker glas wijn en een gebakje gewoon bij! Dé BodieBoost afslanktip is dat je een levensstijl moet zoeken welke jij je leven lang vol gaat houden. Een dieet dat slechts 2 maanden vol te houden is levert alleen maar jojo gedrag op. Wekenlang geen koolhydraten eten, alleen maar shakes drinken en niet snoepen? Dat hou jij niet je hele leven vol. Daarnaast is het ook nog eens ontzettend slecht voor jouw stofwisseling. Blijf lekker uit alle voedingsgroepen eten, drink af en toe een glas alcohol en snoep 2 keer per week. Zo blijft het afslanken leuk! Welcome in the real world!

Team BodieBoost
Auteurs van het populaire boek BodieBoost (5 sterren op basis van meer dan 150 reviews).

 

Mark Oosterwijck: Sla het ontbijt over 


vet verliezen 1.0

Mark van Oosterwijck

Na het experimenteren met diverse voeding-strategieën ben ik tot de conclusie gekomen dat Intermittent Fasting voor mij de beste manier is voor het verlagen van je vetpercentage. Hoe populair een dieet ook pretendeert te zijn, vet verliezen gaat altijd om het creëren van een calorietekort. Door je ontbijt over te slaan, hiermee de ‘vast’ van je nachtrust te verlengen, stimuleer je de vetverbranding in de morgen en heb je later in de dag een buffer voor calorieën. Hierdoor vind ik het persoonlijk veel gemakkelijker om binnen mijn caloriebehoefte te blijven, wat veel lastiger is wanneer je bij het ontbijt al 800 calorieën naar binnen werkt.

Intermittent Fasting, ofwel al je calorieën in een korter dagdeel eten, heeft daarnaast vele gezondheidsvoordelen. Het stimuleert o.a. de aanmaak van het groeihormoon (wat de vetverbranding stimuleert) en verbetert je gevoeligheid voor insuline. Uit ervaring ben ik tot de conclusie gekomen dat I.F. geen negatieve gevolgen heeft voor je energielevels en prima is te combineren met krachttraining. Voorwaarde is wel dat je voldoende calorieën binnenkrijgt in het dagdeel dat je eet.

Mark van Oosterwijck
Eigenaar van drogespieren.nl en auteur van FitChef.

 

Meer tips en informatie

Het overzicht met afslanktips wordt de komende periode verder aangevuld met nieuwe tips van bekende afslank- en voedingscoaches. Blijf het in de gaten houden dus! Daarnaast is het wellicht interessant om je eens te verdiepen in ons artikel ‘supersnel afvallen: maak een ongelofelijke kickstart in 1 week’